Lunar lanceert zonder Gravity

Snelgroeiend digitaal bureau pakt uit met nieuwe aanpak en identiteit

Het Antwerpse digital agency Lunar Gravity gaat sinds kort verder met een nieuwe naam, huisstijl en aanpak. Dat verkondigden partners Glenn Fellows en Laurijn Deschepper op de vijfde verjaardag van hun bureau. Ze willen met het vernieuwde bedrijf volledig de kaart van technologie en creativiteit trekken, en gaan verder onder de naam Lunar (member van &KOO).

Beweging aan de sterrenhemel

Er is al een hele tijd positieve verandering aan de gang bij het Antwerpse agency. Eind vorig jaar startten ze een samenwerking met het creatief bureau Faith en begin dit jaar namen ze een participatie in de branding studio MAKEOUT. Volgens oprichter en managing director Glenn Fellows is dat een logische keuze. “We voorspellen dat de creatieve industrie meer en meer technologie gaat omarmen en innovatiever uit de hoek moet komen. Daarnaast staat het one-stop-shop model onder druk en willen merken in contact komen met expertise-centra, dit is ons antwoord op die shift in de sector.”, verduidelijkt hij.

“Sales, marketing, IT en innovatie moeten vandaag de dag meer dan ooit met elkaar aligneren om van merken belevingen te maken.” - Glenn Fellows, oprichter en managing director van Lunar

Een vernieuwde identiteit

De nieuwe aanpak vormde meteen ook de voornaamste reden om het bedrijf in een nieuw jasje te steken. “We zijn de voorbije jaren heel sterk geprofessionaliseerd en willen met een aangepaste naam en identiteit die maturiteit verder accentueren. Die nieuwe naam moet onze groei de komende jaren garanderen. Wie heeft tenslotte gravity nodig om te groeien?” lacht Fellows.

Het team van Lunar stak meteen ook de volledige website in het nieuw. “Die site vertegenwoordigt een digitale vertaling van onze visie. Het is een visueel uithangbord en technisch hoogstandje die technologie en creativiteit samenbrengt. ”, klinkt het bij het bureau.

5 jaar in de digitale ruimte

De afgelopen 5 jaar groeide het team van Lunar uit tot een equipe van 20 medewerkers. Vanuit hun kantoren in Antwerpen en Gent creëren zij creatief digitaal werk voor nationale en internationale merken als Brussels Airlines, Janssen Pharmaceutica, De Persgroep, VRT, Woestijnvis en Playmobil.

Lunar_logo_black.svg

SVG - 2.2 Kb